Nieuwsbrief 2

SlimOnderhoud houdt u op de hoogte via de NieuwsBrief. In NieuwsBrief 2 leest  u over de planning en uw voorbereidingen. De informatie is belangrijk voor iedereen, zowel als u wel óf niet meedoet met de energiebesparende maatregelen.

Werkzaamheden per strang
De werkzaamheden worden uitgevoerd per strang. Een strang bestaat uit 9 woningen boven elkaar. Op deze afbeelding kunt u zien tot welke strang uw woning behoort.


Wanneer zijn de werkzaamheden in mijn strang?


Werkzaamheden bij u thuis
Voor het uitvoeren van de werkzaamheden moeten de werklieden  in uw woning zijn. De werkzaamheden in uw woning duren 5 of 6 werkdagen. Wij vragen u op deze dagen thuis te zijn of de werklieden toegang te verschaffen tot uw woning.
Woont u op de 6e, 7e, 8e of 9e verdieping? De werkzaamheden bij u  thuis beginnen op vrijdag en eindigen op vrijdag. De werkzaamheden duren 6 werkdagen.
Woont u op de 1e, 2e, 3e, 4e of 5e verdieping? De werkzaamheden bij u thuis beginnen op maandag en eindigen op vrijdag. De werkzaamheden duren 5 werkdagen.


Onze Werktijden
De werktijden van SlimOnderhoud zijn  van 07:30 uur tot uiterlijk 17:00 uur,  van maandag tot en met vrijdag.


UW VOORBEREIDING
Samenwerken
Om de werkzaamheden goed te laten verlopen hebben we elkaar nodig. Als iedereen meewerkt, worden de werkzaamheden zo efficiënt mogelijk uitgevoerd en kunnen wij ons houden aan de planning. U kunt dan zo snel mogelijk genieten van uw verbeterde, comfortabelere woning.


Maakt u de looproutes  en de werkzones vrij?

Hierboven staat een plattegrond van  een voorbeeldwoning. Misschien ziet  uw woning er net iets anders uit, bijvoorbeeld met één grote slaapkamer,  of een extra slaapkamer. 
Op deze plattegrond kunt u zien welke  zones u vrij moet maken. We vragen  u om het vrijmaken van:
  • 1 meter uit de voor- en achtergevel  aan de binnenzijde van uw woning;
  • Uw balkon en galerij;
  • De looproutes in uw woning zoals  aangegeven op de plattegrond.
De werkzones en looproutes hoeft u alleen vrij te maken als u meedoet met  de energiebesparende maatregelen.

Wij helpen u graag
Wij helpen u graag, bijvoorbeeld met het afhalen van gordijnen of het aan de kant zetten van een zwaar meubelstuk, keukenkastje of koelkast. Dit bespreekt  u tijdens de warme opname. Onze hulp  is op uw eigen risico.

Servicepakket
Daarnaast krijgt elke bewoner 3 uur service. Deze service kunt u inzetten  voor bijvoorbeeld een grondige schoonmaak na de werkzaamheden.

Afdekfolie
Voorafgaand aan de werkzaamheden  krijgt u afdekfolie. Hiermee kunt u uw meubels afdekken tegen stof. De werklieden zorgen voor het afplakken van uw vloer op de aangegeven looproutes.

Overlast
U kunt rekening houden met stofoverlast en geluidsoverlast.

IK DOE NIET MEE MET DE ENERGIE- BESPARENDE MAATREGELEN.  WAT KAN IK VERWACHTEN?
Als u niet meedoet met de energiebesparende maatregelen voeren wij minder werkzaamheden uit aan de binnenzijde van uw woning. Wij komen bij u langs voor de volgende werkzaamheden:
  • Het uitvoeren van een kleine aanpassing aan uw verwarmingssysteem. We vervangen de afsluiters. Hierdoor kunt u met uw huidige radiatoren en buizen gebruik blijven maken van het collectieve verwarmingssysteem.
  • Het optimaliseren van de mechanische afzuigventilatie. Hiervoor moeten wij in uw badkamer, toilet en keuken zijn.
  • Het uitvoeren van een asbestinspectie. Na de asbestinspecties weten we precies
    waar er asbest gesaneerd gaat worden. Wij brengen u hiervan op de hoogte. 
SCHILDERWERK
Nadat de werkzaamheden in uw strang zijn afgerond wordt de buitenzijde van  uw woning geschilderd. Dit gebeurt bij  alle woningen.

GEEN VERWARMING
In de flat tot eind september
Door werkzaamheden in het ketelhuis en aan de collectieve verwarmingsinstallatie, staat de verwarmingsinstallatie een aantal weken uit. Vanaf 6 augustus t/m eind september werkt de verwarming in uw woning niet. Zodra de collectieve verwarmingsinstallatie weer aan staat brengen wij u hiervan op de hoogte.

In uw strang
Voor de werkzaamheden aan het verwarmingssysteem in uw strang, werkt uw normale verwarmingssysteem één week niet. We hebben elektrische straalkacheltjes voor u beschikbaar. Uitvoerder Rob Kool regelt dit met u in de week voor de start van de werkzaamheden in uw strang.

BERGING OPRUIMEN
Voor het uitvoeren van de  werkzaamheden moeten wij ook in uw berging zijn. Uw berging moet hiervoor leeg zijn. Wij begrijpen dat dit voorbereiding kost. Daarom laten we het u nu al weten. Er komen tijdens de werkzaamheden opslagcontainers waar  u uw spullen tijdelijk kunt opslaan. De precieze datum waarop uw berging leeg moet zijn, laten wij u zo snel mogelijk weten.

BOUWPLAATS
De bouwplaats maakt gebruik van elektriciteit en water uit de flat. Hier zit een meter tussen, die meet hoeveel elektriciteit en water naar de bouwplaats gaat. Als bewoner van de flat betaalt u dus niet voor deze kosten.

De bouwplaats wordt opgebouwd op een deel van de parkeerplaats voor de Van Beethovenlaan flat. Wij vragen u daarom rekening te houden met minder beschikbare parkeerplaatsen tot en met het einde van de werkzaamheden.

Alle omwonenden krijgen een brief om  de parkeerplaatsen op het juiste moment vrij te houden.

BEWONERSGROEP
SlimOnderhoud gaat binnenkort in gesprek met de Bewonersgroep 55+. Zit u niet in deze Bewonersgroep, maar heeft u wel ideeën of wensen? Laat het ons weten. Wij horen graag wat voor u belangrijk is.

VEELGESTELDE VRAGEN
Ik heb twee kleine slaapkamers, krijg ik dan ook twee ventilatieroosters?
Ja, het is belangrijk dat er in elke ruimte een ventilatierooster zit. Dit zorgt voor een gezonde luchtkwaliteit in uw woning.

Blijft mijn keukengeiser  of elektrische boiler hangen?
Ja. Omdat het verwarmingssysteem een collectief systeem blijft, behoudt u uw keukengeiser voor warm water in de keuken. In sommige woningen wordt  de huidige geiser vervangen. Dit wordt bekeken tijdens de warme opname.

Wat voor een isolerend glas wordt er geplaatst?
Er wordt triple glas geplaatst. Dit heeft een drie keer hogere isolerende waarde dan dubbelglas.

WARME OPNAME
In NieuwsBrief 1 informeerden wij u over de warme opname. Rob Kool is nog niet bij alle woningen geweest voor een warme opname. Na de bouwvak, vanaf maandag 14 augustus gaat Rob verder met de warme opnames en kunt u hem aan de deur verwachten.  De Deurenspecialist loopt aankomende weken nog door de flat om bij alle woningen de deuren en ramen in te meten. Alvast bedankt voor uw medewerking.

SPREEKUUR
Vanaf woensdag 23 augustus is er  elke woensdagmiddag van 14:00 uur tot 15:00 uur SpreekUur in de ModelWoning (huisnummer 565). U bent van harte welkom met al uw vragen.

VRAGEN?
Heeft u na het lezen van deze NieuwsBrief vragen?
Neem dan contact op via info@slimonderhoudvanbeethovenlaan.nl, of via het telefoonnummer  06 26 26 56 20.

Met vriendelijke groet,
Floor Hendriks
SlimOnderhoud